In en om ons huis

Isabel

Easybel noemt onze kleinzoon haar. Maar easy is ze niet, zie hieronder voor een paar van haar rituelen.
´s Ochtends als we koffie gaan drinken dan wil madam ook koffie en dat gaat als volgt:

Ze gaat naast haar etensbakje zitten en gaat je aan zitten staren en miauwen.

Ze krijgt dan eerst een paar brokjes.

En dan pas de, 10 seconden in de magnetron, verwarmde melk. En niet andersom en vergeet ook niet de melk te verwarmen want dan eet madam het niet!

En vervolgens wil ze naar buiten. Eerst kijkt ze of de kust veilig is.

Om daarna bij de deur te gaan zitten en via een miauw aan te geven dat we de deur voor haar open moeten doen.

En dat kattenluikje? Je denkt toch niet dat ze daardoor naar buiten gaat?

Vanochtend lagen we nog in bed, komt Isabel de slaapkamer binnen en miauwt. Ank gelijk het bed uit met de woorden: “Er is iets” en ze loopt achter Isabel aan de kamer in. Als ze terug komt vraag ik: “Wat was er nu?” “Ze wilde naar buiten” ik: “Jij bent gek”. Maar Ank: ”Ze communiceert met mij en dat vind ik leuk.”

Zonder verdere toelichting.

Oh ja en opruimen doet ze ook niet.


Amor seco

Ofwel Droge liefde. Dat is een bijzonder irritant plantje. Het groeit in enorme bossen op alle plekken waar water wordt gegeven. Het geeft erg leuke kleine bloemetjes.

Maar na die bloemen komt het zaad.

Wat er zo uit ziet.

En dat shit zaad blijft overal aan vast zitten. Het gaat door je kleding heen en prikt in je vel en is haast niet te verwijderen. Je wordt er gek van.

Ik voer dan ook al jaren een strijd tegen dat irritante goedje. Ik trek het er uit, wat vrij goed gaat of maai het als het vol knoppen zit. De Amor Seco heeft nog niet gewonnen maar ik ook niet, het blijft terug komen.


De Perseïden

Op 12 augustus zou de jaarlijkse meteoren regen van de Perseïden te zien zijn. Ik vannacht naar buiten en daar heb ik de volgende foto’s gemaakt.

Fake News geen Perseïd te zien. Het was wel zalig weer. Het was de zesde nacht met temperaturen van vet boven de 20 graden.


Papaya

Vorig jaar hadden we een prachtige Papaya plant die veel vruchten heeft gegeven. De hagelstorm in de week voor de kerst heeft de plat echter compleet geijsstraald. Alle bladgroen was weg en van de 35cm grote bladeren was alleen de nerf nog aanwezig. De kale stam heeft nieuwe uitschieters gekregen die weer vol bladeren zitten.

En ook hebben weer weer bloemen.

Het wachten is nu op de erg lekkere vruchten.

Raar huis

Van de week hoorden we via vrienden dat er een raar huis werd gebouwd in Puntagorda. Laten wij nu de mensen kennen die dat rare huis aan het bouwen zijn. Geen hout skelet maar staal skelet bouw.

Desire en Greet, twee vulkaanslachtoffers, bouwen het rare huis en ik moet zeggen het schiet lekker op. Het is hier in Puntagorda inderdaad een opvallende verschijning.


Het weer.

We zitten momenteel in een calima (warme lucht uit de Sahara met veel stof). Het is al 7 dagen ze nu en dan dik boven de 30º. Van de week begon het ineens bij 32º te regenen een vreemde gewaarwording. Dat vonden ook de kinderen van de beneden buren aan hun gegil te horen.

Wat voor weer het ook is we hebben altijd wel een bijzondere zonsondergang. Hieronder een typische zonsondergang voor een calima.

2 gedachten over “In en om ons huis”

  1. Goedemorgen! “lellebel” krijgt in ieder geval ook haar eten op een Wedgewood schotel 🤭 dat zal wel in de familie zitten want onze Choqui krijgt haar eten ook van een Wedgwood schotel 😱🙈 hier ook erg warm met dit weekend zelfs uitschieters naar de 40😅😅 mooi weekend en warme groet!😎😘

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar boven